Ubytovací poriadok
Ubytovací poriadok Hotela TeleDom v Košiciach, Timonova 27/ ďalej len ubytovací poriadok/ je vypracovaný na základe príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka a znení doplňujúcich predpisov, zákona 513/91 Zb. Obchodného zákonníka, č.274/93 Kompetenčného zákona č. 455/912 Zb. Živnostenského zákona ako i Zákona 259 o kategorizácií pohostinských a ubytovacích zariadení. Jeho dodržiavanie je záväzné pre všetkých ubytovaných hostí a zamestnancov Hotela Teledom.
Zamestnanci hotela môžu ubytovať len hosťa, ktorý je riadne prihlásený. Predloží preukaz totožnosti k nahliadnutiu. Ubytovať možno aj hosťa, ktorý má trvalé bydlisko v meste hotelového zariadenia. Zamestnanec hotelového zariadenia vydá hosťovi hneď po nástupe kartu hosťa s uvedením čísla izby a požadovanými službami.
Pri každodennom príchode do hotelového zariadenia sa ubytovaný hosť preukáže kartou hosťa.
Hotelové zariadenie môže v odôvodnených prípadoch ponúknuť hosťovi iné ubytovanie než pôvodne dohodnuté, ak s tým hosť súhlasí.
Ak hosť požiada o predlženie ubytovania, môže mu hotelové zariadenie ponúknuť inú izbu v prípade, že izba, kde bol ubytovaný je obsadená.
Hotelové zariadenie zodpovedá za veci prinesené hosťom do hotelového zariadenia, pokiaľ boli odložené na vyhradenom mieste, alebo tam, kde sa obvykle odkladajú. Za peniaze a cenné veci zodpovedá hotelové zariadenie v plnej výške, len vtedy, keď ich prevzalo do úschovy.
Pre prijímanie návštev je vyhradená miestnosť. V izbe môže hosť prijímať návštevy len so súhlasom príslušného zamestnanca zariadenia.
Hotelové zariadenie zabezpečí pri ochorení, alebo zranení hosťa poskytnutie lekárskej pomoci, prípadne prevoz do nemocnice.
Hotelové zariadenie poskytuje ubytovaným hosťom služby v rozsahu hotela ***.
Ak si hosť objedná vopred izbu, hotelové zariadenie je povinné bez meškania odpovedať/ ak neodpovie hotelové zariadenie hosťovi, objednávka sa považuje za potvrdenú/. Ak si hosť objedná jednoposteľovú izbu a objednávka mu bola potvrdená, tak hotelové zariadenie účtuje hosťovi len cenu jednoposteľovej izby aj keď ho ubytuje samotného vo viacposteľovej izbe alebo apartmáne.
Hosť používa izbu po dobu, ktorú dohodol s hotelovým zariadením.
Ak nebola ubytovacia doba vopred dohodnutá, hosť odhlási pobyt do 11.hod.
V izbách a v spoločných priestoroch hotelového zariadenia nesmie hosť bez súhlasu vedenia hotelového zariadenia vykonávať zmeny v zariadení, opravy a akékoľvek zásahy do elektrickej alebo inej inštalácie.
V objekte hotelového zariadenia v zvlášť v izbe nie je hosťovi dovolené používať vlastné elektrické spotrebiče, tento zákaz sa netýka elektrických zariadení slúžiacich na osobnú hygienu hosťa, napr. holiacich, prípadne masážnych strojčekov, sušičov a podobne.
Po odchode hosť je povinný uzavrieť v izbe vodovodné uzávery a vchodové dvere do izby.
Z bezpečnostných dôvodov nie je dovolené ponechať deti do 10 rokov bez dozoru dospelých v izbe a ostatných spoločných priestoroch hotelového zariadenia.
Psov a iné zvieratá môžu hostia v priestoroch hotelového zariadenia mať len za predpokladu, že preukážu ich zdravotný stav.
V čase od 22.hod. do 6.hod. je hosť povinný dodržiavať nočný kľud.
Za škody spôsobené na majetku hotelového zariadenia zodpovedá hosť podľa platných predpisov.
Do priestoru pri hotelovom zariadení možno motorovými vozidlami vchádzať len po vyznačených prístupových cestách a parkovať na vyhradených miestach. V priestore hotelového zariadenia je zakázané používať svetelné a zvukové signály, tiež nechať motor v chode.
Hosť platí za ubytovanie a za poskytnuté služby v súlade s platným cenníkom spravidla pri ubytovaní sa. Účet je splatný pri jeho predložení.
Cenník prechodného ubytovania a vedľajších služieb je k nahliadnutiu na recepcii hotelového zariadenia
Sťažnosti hostí a prípadné návrhy na zlepšenie činnosti hotelového zariadenia prijíma manažér hotela.
Hosť je povinný dodržať ustanovenia tohto ubytovacieho poriadku. V prípade, že ho hrubým spôsobom poruší, vedenie hotelového zariadenia má právo zmluvu o ubytovaní zrušiť ešte pred uplynutím dohodnutého času.